کاربرد سامانه پیام کوتاه ویژه آژانس های هواپیمایی :
1- اطلاع رسانی جهت تور های جدید به مشتریان
2- اطلاع رسانی در مورد تغییر ساعات بلیط و تور ها
3- ارسال پیام کوتاه خوش آمد گویی بعد از عضویت مشتری در آژانس مسافرتی
5- ارسال پیام کوتاه بعد از اینکه مشتری به مقصد خود رسیده است
6- ارسال پیام کوتاه به عنوام آرزومندی سفر خوش برای مشتریان
8- اطلاع رسانی پرواز های خاص و چارتر توسط سیستم خودکار پیام کوتاه
9- ایجاد روابط عمومی و ارتباط مشتریان با آژانس مسافرتی از طریق پیام کوتاه
و ….
تکنیکهای پیامکی برای جذب توریست:
1- هنگام ثبت نام یا صدور بلیط شماره تلفن همراه مسافر را بگیرید تا همسفر پیامکی او شوید.
2-چند ساعت قبل از حرکت با ارسال پیامی به مسافر، ساعت حرکت و محل حضور وی را یادآور شوید.
3- چند دقیقه پس از حرکت برای مسافر پیامی ارسال کرده و برای او سفر خوشی آرزو کنید.
4- در طول برنامههای تور و متناسب با محلهای مختلف برنامهها را به اطلاع مسافر برسانید.
5- پس از مراجعت مسافر به شهر خود با ارسال پیامی از همراهی او در سفر سپاسگزاری کرده و میزان رضایت وی را جویا شوید.
6- اگر از خدماتی که دریافت نموده اید راضی هستید با ارسال بعنوان مثل عدد 1 و اگر رضایت ندارید عدد 2 را پاسخ دهید
7- در بازههای زمانی مختلف تورهای جدید را به همراه تخفیفی که در نظر گرفته اید، به اطلاع مشتریان برسانید.
8- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبتهای مختلف به مشتریان قبلی نشان دهید با آنها حس مشترکی دارید.